Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-04-2006 | Uitgave 3/2006

Journal of Autism and Developmental Disorders 3/2006

The Effects of Lag Schedules and Preferred Materials on Variable Responding in Students with Autism

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 3/2006
Auteurs:
Ronald Lee, Peter Sturmey
Effects of a Lag 1 reinforcement schedule on appropriate and varied responding to the social question, “What do you like to do?” and effects of the proportion of preferred stimuli present during training on the amount of varied responding in each session were investigated with students with autism. An ABAB reversal design and a multielement design were used to evaluate the effects of the Lag schedule and proportion of preferred stimuli, respectively. Results showed that a Lag 1 schedule was effective at increasing varied vocal responding for 2 of 3 participants. The proportion of stimuli that were preferred did not affect the amount of varied responding emitted.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 3/2006

Journal of Autism and Developmental Disorders 3/2006 Naar de uitgave

EditorialNotes

Editorial Preface