Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-10-2012 | Original Article | Uitgave 5/2012

Child Psychiatry & Human Development 5/2012

The Contribution of Parenting Practices and Parent Emotion Factors in Children at Risk for Disruptive Behavior Disorders

Tijdschrift:
Child Psychiatry & Human Development > Uitgave 5/2012
Auteurs:
Melissa E. Duncombe, Sophie S. Havighurst, Kerry A. Holland, Emma J. Frankling

Abstract

The goal of this study was to examine the impact of different parenting characteristics on child disruptive behavior and emotional regulation among a sample of at-risk children. The sample consisted of 373 Australian 5- to 9-year-old children who were screened for serious behavior problems. Seven parenting variables based on self-report were evaluated, involving parenting practices, emotion beliefs and behaviors, emotion expressiveness, and mental health. Outcome variables based on parent/teacher report were child disruptive behavior problems and emotion regulatory ability. When entered simultaneously in a multiple regression analysis, inconsistent discipline, negative parental emotional expressiveness, and parent mental health demonstrated the strongest relationship to disruptive behavior problems and problems with emotion regulation. The data presented here elucidate multiple risk pathways to disruptive behavior disorders and can inform the design of prevention and early intervention programs.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 5/2012

Child Psychiatry & Human Development 5/2012 Naar de uitgave