Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-08-2012 | Original Article | Uitgave 4/2012

Child Psychiatry & Human Development 4/2012

The Basic Empathy Scale: A Chinese Validation of a Measure of Empathy in Adolescents

Tijdschrift:
Child Psychiatry & Human Development > Uitgave 4/2012
Auteurs:
Yaoguo Geng, Dan Xia, Beibei Qin

Abstract

The purpose of this study was to evaluate the reliability and validity of the Chinese version of the Basic Empathy Scale (BES). The Chinese version of BES was administered to a sample (n = 1,524) aged 9–18 and 65 males with conduct disorder aged 13–18. The result of confirmatory factor analysis showed a two-factor structure with four items deleted to be the most adequate model (cognitive empathy, affective empathy). Empathy was positively correlated with a measure of prosocial behaviour and a measure of emotional problems. Boys with conduct disorder scored significantly lower than matched participants on cognitive empathy. Moreover, in line with previous researches, girls were found to score significantly higher on empathy than boys and the scores on both cognitive and affective empathy increased with age. The Chinese revision exhibited satisfactory internal consistency and moderate test–retest reliability.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 4/2012

Child Psychiatry & Human Development 4/2012 Naar de uitgave