Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-08-2012 | Original Article | Uitgave 4/2012

Child Psychiatry & Human Development 4/2012

Prognosis and Continuity of Child Mental Health Problems from Preschool to Primary School: Results of a Four-Year Longitudinal Study

Tijdschrift:
Child Psychiatry & Human Development > Uitgave 4/2012
Auteurs:
Thomas Beyer, Christian Postert, Jörg M. Müller, Tilman Furniss

Abstract

In a four-year longitudinal study, changes in and continuity of behavioral and emotional problems were examined in 814 subjects from kindergarten to primary school. Mental health problems were assessed by means of the Child Behavior Checklist (CBCL). The distribution of the CBCL broadband groups revealed a high level of continuity of internalizing symptoms over the four-year period and a shift from externalizing symptoms at baseline towards a combination of internalizing and externalizing symptoms at follow-up. The presence of mental health problems at follow-up was correlated with gender (higher amongst boys), pre-existing mental health problems at baseline, and separation or divorce of the parents, but not with single-family status or the age and educational level of the mother. The increasing number of children with a combination of internalizing and externalizing symptoms demonstrates the increasing complexity of child mental health problems in the developmental span from preschool age to school age.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 4/2012

Child Psychiatry & Human Development 4/2012 Naar de uitgave