Skip to main content
Top
Gepubliceerd in: Kind & Adolescent Praktijk 3/2018

01-09-2018 | Frictie

Spreek dezelfde taal!

Auteur: Pier Prins

Gepubliceerd in: Kind & Adolescent Praktijk | Uitgave 3/2018

Log in om toegang te krijgen
share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Samenvatting

In de rubriek Frictie geven wisselende auteurs hun visie op een onderwerp dat discussie oproept, of kijken zij kritisch naar een misverstand of dilemma waar professionals in hun werk tegenaan lopen.
Literatuur
go back to reference Grietens, H. (2014). Assessment van psychopathologie: categorisch of dimensioneel? In: P.J.M. Prins & C. Braet (Red.). Handboek Klinische Ontwikkelingspsychologie. 2e herziene uitgave. Houten: Bohn Stafleu van Loghum. Grietens, H. (2014). Assessment van psychopathologie: categorisch of dimensioneel? In: P.J.M. Prins & C. Braet (Red.). Handboek Klinische Ontwikkelingspsychologie. 2e herziene uitgave. Houten: Bohn Stafleu van Loghum.
go back to reference Lilienfeld, S.O., Sauvigné, K., Lynn, S.J., Cautin, R.L., Latzman, R.D., & Waldman, I.D. (2015). Fifty psychological and psychiatric terms to avoid: a list of inaccurate, misleading, misused, ambiguous and logically confused words and phrases. Frontiers in Psychology, 6, 1-15. Lilienfeld, S.O., Sauvigné, K., Lynn, S.J., Cautin, R.L., Latzman, R.D., & Waldman, I.D. (2015). Fifty psychological and psychiatric terms to avoid: a list of inaccurate, misleading, misused, ambiguous and logically confused words and phrases. Frontiers in Psychology, 6, 1-15.
go back to reference Lilienfeld, S.O., & Treadway, M. (2016). Clashing Diagnostic Approaches: DSM-ICD versus RDoC. Annual Review of Clinical Psychology, 12, 435-463. Lilienfeld, S.O., & Treadway, M. (2016). Clashing Diagnostic Approaches: DSM-ICD versus RDoC. Annual Review of Clinical Psychology, 12, 435-463.
go back to reference Pelham, W.E. Jr., Fabiano, G., Waxmonsky, J.G., Greiner, A.R., Gnagy, E.M. … Murphy, S.A. (2016). Treatment sequencing for childhood ADHD: A multiple-randomization study of adaptive medication and behavioral interventions. Journal of Clinical Child and Adolescent Psychology, 45(4), 396-415. Pelham, W.E. Jr., Fabiano, G., Waxmonsky, J.G., Greiner, A.R., Gnagy, E.M. … Murphy, S.A. (2016). Treatment sequencing for childhood ADHD: A multiple-randomization study of adaptive medication and behavioral interventions. Journal of Clinical Child and Adolescent Psychology, 45(4), 396-415.
go back to reference Rutter, M., & Pickles, A. (2016). Annual Review: Threats to the validity of child psychiatry and psychology. Journal of Child Psychology and Psychiatry, 57(3), 398-416. Rutter, M., & Pickles, A. (2016). Annual Review: Threats to the validity of child psychiatry and psychology. Journal of Child Psychology and Psychiatry, 57(3), 398-416.
Metagegevens
Titel
Spreek dezelfde taal!
Auteur
Pier Prins
Publicatiedatum
01-09-2018
Uitgeverij
Bohn Stafleu van Loghum
Gepubliceerd in
Kind & Adolescent Praktijk / Uitgave 3/2018
Print ISSN: 1571-4136
Elektronisch ISSN: 1875-7065
DOI
https://doi.org/10.1007/s12454-018-0036-z

Andere artikelen Uitgave 3/2018

Kind & Adolescent Praktijk 3/2018 Naar de uitgave

Nader onderzoek gewenst?

Twaalf, twintig of honderd sessies