TODO: Skip to main content
Top
Gepubliceerd in:

01-06-2011 | Original Paper

Social and Non-Social Cueing of Visuospatial Attention in Autism and Typical Development

Auteurs: John R. Pruett Jr, Angela LaMacchia, Sarah Hoertel, Emma Squire, Kelly McVey, Richard D. Todd, John N. Constantino, Steven E. Petersen

Gepubliceerd in: Journal of Autism and Developmental Disorders | Uitgave 6/2011

Log in om toegang te krijgen
share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Abstract

Three experiments explored attention to eye gaze, which is incompletely understood in typical development and is hypothesized to be disrupted in autism. Experiment 1 (n = 26 typical adults) involved covert orienting to box, arrow, and gaze cues at two probabilities and cue-target times to test whether reorienting for gaze is endogenous, exogenous, or unique; experiment 2 (total n = 80: male and female children and adults) studied age and sex effects on gaze cueing. Gaze cueing appears endogenous and may strengthen in typical development. Experiment 3 tested exogenous, endogenous, and gaze-based orienting in 25 typical and 27 Autistic Spectrum Disorder (ASD) children. ASD children made more saccades, slowing their reaction times; however, exogenous and endogenous orienting, including gaze cueing, appear intact in ASD.
Bijlagen
Deze inhoud is alleen zichtbaar als je bent ingelogd en de juiste rechten hebt.
Voetnoten
Deze inhoud is alleen zichtbaar als je bent ingelogd en de juiste rechten hebt.
Literatuur
Deze inhoud is alleen zichtbaar als je bent ingelogd en de juiste rechten hebt.
Metagegevens
Titel
Social and Non-Social Cueing of Visuospatial Attention in Autism and Typical Development
Auteurs
John R. Pruett Jr
Angela LaMacchia
Sarah Hoertel
Emma Squire
Kelly McVey
Richard D. Todd
John N. Constantino
Steven E. Petersen
Publicatiedatum
01-06-2011
Uitgeverij
Springer US
Gepubliceerd in
Journal of Autism and Developmental Disorders / Uitgave 6/2011
Print ISSN: 0162-3257
Elektronisch ISSN: 1573-3432
DOI
https://doi.org/10.1007/s10803-010-1090-z