Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

05-08-2019 | Brief Report | Uitgave 11/2019

Journal of Autism and Developmental Disorders 11/2019

Screening of Broader Autism Phenotype Symptoms in Siblings: Support for a Distinct Model of Symptomatology

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 11/2019
Auteurs:
James A. Rankin, Theodore S. Tomeny
Belangrijke opmerkingen

Electronic supplementary material

The online version of this article (https://​doi.​org/​10.​1007/​s10803-019-04157-z) contains supplementary material, which is available to authorized users.

Publisher's Note

Springer Nature remains neutral with regard to jurisdictional claims in published maps and institutional affiliations.

Abstract

Research on siblings of youth with autism spectrum disorder (ASD) suggests that some phenotypic presentation, known as the broader autism phenotype (BAP), is common among siblings without an ASD diagnosis (e.g., Ruzich et al. in Autism Res 9(6):658–665, 2016). Whereas the symptoms that underlie both ASD and the BAP share commonality, the structure of these symptoms in youth with ASD and their siblings may differ. The current study assessed whether differences arise in the factor structure of the Children’s Social Behavior Questionnaire (CSBQ) between youth with ASD and their siblings in a sample of 221 sibling dyads. Results suggest similar factor structures for ASD and BAP; however, number of symptoms endorsed, as opposed to the degree of severity, may better differentiate BAP.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijf je als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen jouw vak. Met het online abonnement heb je toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kun je op je gemak en wanneer het jou het beste uitkomt verdiepen in jouw vakgebied.

Extra materiaal
Alleen toegankelijk voor geautoriseerde gebruikers
Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 11/2019

Journal of Autism and Developmental Disorders 11/2019 Naar de uitgave