Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

22-08-2019 | Original Paper | Uitgave 11/2019

Journal of Autism and Developmental Disorders 11/2019

Seeking Team Collaboration, Dialogue and Support: The Perceptions of Multidisciplinary Staff-Members Working in ASD Preschools

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 11/2019
Auteurs:
Yana Sinai-Gavrilov, Tali Gev, Irit Mor-Snir, Ofer Golan
Belangrijke opmerkingen

Publisher's Note

Springer Nature remains neutral with regard to jurisdictional claims in published maps and institutional affiliations.

Abstract

Autism spectrum disorder (ASD) impacts various developmental domains, requiring interventions by professionals from multiple disciplines. In Israel, ASD community preschools’ multidisciplinary teams aim to provide each child with an integrative intervention program. The current study focused on the working experience of 21 professionals from multidisciplinary teams in ASD-preschools, with special emphasis on their perceptions of the intra-staff dialogue in their teams. Interviews were transcribed verbatim and analyzed through grounded theory. Arising themes covered: challenges characterizing the delivery of intervention to children with ASD in a community setting; challenges met by professionals when attempting to navigate multidisciplinary teamwork; and factors that facilitate multidisciplinary work. Practices that support multidisciplinary team cohesion at the team, the organizational, and the policy-making levels are discussed.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 11/2019

Journal of Autism and Developmental Disorders 11/2019 Naar de uitgave