Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

02-11-2020 | Original Paper | Uitgave 9/2021

Journal of Autism and Developmental Disorders 9/2021

Reminiscing and Autobiographical Memory in ASD: Mother–Child Conversations About Emotional Events and How Preschool-Aged Children Recall the Past

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 9/2021
Auteurs:
Christina G. McDonnell, Ruth Speidel, Monica Lawson, Kristin Valentino
Belangrijke opmerkingen

Publisher's Note

Springer Nature remains neutral with regard to jurisdictional claims in published maps and institutional affiliations.

Abstract

Autobiographical memory (AM) is a socially-relevant cognitive skill. Little is known regarding AM during early childhood in ASD. Parent–child reminiscing conversations predict AM in non-ASD populations but have rarely been examined in autism. To address this gap, 17 preschool-aged children (ages 4–6 years) with ASD and 21 children without ASD matched on age, sex, and expressive language completed assessments of AM, executive functioning, self-related variables, and a parent–child reminiscing task. Children with ASD had less specific AM, which related to theory of mind, self-concept, and working memory. AM specificity also related to child observed autism traits. Mothers of children with ASD made more closed-ended and off-topic utterances during reminiscing, although only maternal open-ended elaborations predicted better AM in ASD.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijf je als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen jouw vak. Met het online abonnement heb je toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kun je op je gemak en wanneer het jou het beste uitkomt verdiepen in jouw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 9/2021

Journal of Autism and Developmental Disorders 9/2021 Naar de uitgave