Skip to main content
Top
Gepubliceerd in: Huisarts en wetenschap 4/2002

01-04-2002 | Journaal

Reclameoffensiefgeneesmiddelen journaalbericht reclame

Auteur:    

Gepubliceerd in: Huisarts en wetenschap | Uitgave 4/2002

Log in om toegang te krijgen
share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Samenvatting

Sinds jaar en dag is reclame voor geneesmiddelen verboden. Verboden zijn echter te omzeilen. Het lijkt er echter op dat aan het reclameverbod een eind gaat komen. Europees commissaris Erki Liikanen (industrie) stuurde vorig jaar een ontwerprichtlijn naar het Europees Parlement die in eerste instantie reclame mogelijk maakt voor HIV-, diabetes- en astmamedicijnen.
Literatuur
go back to reference De Jong R. Deur naar farmareclame op een kier. Adformatie 2001;4:26. De Jong R. Deur naar farmareclame op een kier. Adformatie 2001;4:26.
go back to reference Mintzes B, Barer ML, Kravitz RL, Kazanjian A, Bassett K, Lexchin J, Evans RG, et al. Influence of direct to consumer phamaceutical advertising and patients' requests on prescribing decisions: two site cross sectional survey. BMJ 2002;324:278-9.CrossRefPubMed Mintzes B, Barer ML, Kravitz RL, Kazanjian A, Bassett K, Lexchin J, Evans RG, et al. Influence of direct to consumer phamaceutical advertising and patients' requests on prescribing decisions: two site cross sectional survey. BMJ 2002;324:278-9.CrossRefPubMed
Metagegevens
Titel
Reclameoffensiefgeneesmiddelen journaalbericht reclame
Auteur
   
Publicatiedatum
01-04-2002
Uitgeverij
Bohn Stafleu van Loghum
Gepubliceerd in
Huisarts en wetenschap / Uitgave 4/2002
Print ISSN: 0018-7070
Elektronisch ISSN: 1876-5912
DOI
https://doi.org/10.1007/BF03083037

Andere artikelen Uitgave 4/2002

Huisarts en wetenschap 4/2002 Naar de uitgave