Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

05-11-2016 | Original Paper | Uitgave 1/2017

Journal of Autism and Developmental Disorders 1/2017

Psychotropic Medication Use among Insured Children with Autism Spectrum Disorder

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 1/2017
Auteurs:
Jeanne M. Madden, Matthew D. Lakoma, Frances L. Lynch, Donna Rusinak, Ashli A. Owen-Smith, Karen J. Coleman, Virginia P. Quinn, Vincent M. Yau, Yinge X. Qian, Lisa A. Croen
Belangrijke opmerkingen

Electronic supplementary material

The online version of this article (doi:10.​1007/​s10803-016-2946-7) contains supplementary material, which is available to authorized users.

Abstract

This study examined psychotropic medication use among 7901 children aged 1–17 with autism spectrum disorder (ASD) in five health systems, comparing to matched cohorts with no ASD. Nearly half (48.5 %) of children with ASD received psychotropics in the year observed; the most common classes were stimulants, alpha-agonists, or atomoxetine (30.2 %), antipsychotics (20.5 %), and antidepressants (17.8 %). Psychotropic treatment was far more prevalent among children with ASD, as compared to children with no ASD (7.7 % overall), even within strata defined by the presence or absence of other psychiatric diagnoses. The widespread use of psychotropics we observed, particularly given weak evidence supporting the effectiveness of these medications for most children with ASD, highlights challenges in ASD treatment and the need for greater investment in its evaluation.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Extra materiaal
Supplementary material 1 (DOCX 57 KB)
10803_2016_2946_MOESM1_ESM.docx
Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 1/2017

Journal of Autism and Developmental Disorders 1/2017 Naar de uitgave