Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-08-2014 | Original Paper | Uitgave 6/2014

Journal of Child and Family Studies 6/2014

Positive Psychology and Attachment: Positive Affect as a Mediator of Developmental Outcomes

Tijdschrift:
Journal of Child and Family Studies > Uitgave 6/2014
Auteur:
Holly H. Schiffrin

Abstract

Fredrickson’s (1998) broaden-and-build model and Bowlby’s (1969) attachment theory provide alternate explanations for positive cognitive, social, physical, and psychological outcomes, positive affect and secure attachments, respectively. This study examined whether affect mediates the relationship between attachment and positive outcomes. The sample consisted of 99 undergraduate students from a small, public liberal arts college in the mid-Atlantic region. For people high in attachment anxiety, but not those high in attachment avoidance, affect partially mediated social and psychological outcomes and fully mediated health outcomes. People who scored high in attachment anxiety reported less positive affect and more negative affect, which results in poorer social, physical, and psychological outcomes than those with lower levels of attachment anxiety. Perhaps children with caregivers who are more responsive to their needs experience more positive affect; and, it is the experience of positive affect that yields developmental advantages.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 6/2014

Journal of Child and Family Studies 6/2014 Naar de uitgave