Skip to main content
Top
Gepubliceerd in: Kind en adolescent 3/2000

01-09-2000 | Boeken

Pedagogiek in meervoud

Auteur:    

Gepubliceerd in: Kind en adolescent | Uitgave 3/2000

Log in om toegang te krijgen
share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Samenvatting

Pedagogiek is lang een driestromenland geweest van geesteswetenschappelijke, empirisch–analytische en kritisch–emancipatorische benaderingen, waarbij vooral de kritische pedagogiek een integratie nastreefde tussen de drie stromingen. In de jaren negentig is duidelijk geworden dat een streven naar eenheid moet worden prijsgegeven aan een toenemende en positief te waarderen pluraliteit in de pedagogiek.
Literatuur
go back to reference S. Miedema (Red.) Pedagogiek in meervoud (vierde herziene druk). Houten/Zaventem: Bohn Stafleu Van Loghum, 1994. 360 p., ƒ 59,50 S. Miedema (Red.) Pedagogiek in meervoud (vierde herziene druk). Houten/Zaventem: Bohn Stafleu Van Loghum, 1994. 360 p., ƒ 59,50
Metagegevens
Titel
Pedagogiek in meervoud
Auteur
   
Publicatiedatum
01-09-2000
Uitgeverij
Bohn Stafleu van Loghum
Gepubliceerd in
Kind en adolescent / Uitgave 3/2000
Print ISSN: 0167-2436
Elektronisch ISSN: 1876-5998
DOI
https://doi.org/10.1007/BF03060775

Andere artikelen Uitgave 3/2000

Kind en adolescent 3/2000 Naar de uitgave