Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-07-2008 | Original Paper | Uitgave 6/2008

Journal of Autism and Developmental Disorders 6/2008

Parenting Stress Reduces the Effectiveness of Early Teaching Interventions for Autistic Spectrum Disorders

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 6/2008
Auteurs:
Lisa A. Osborne, Louise McHugh, Jo Saunders, Phil Reed

Abstract

This community-based study examined the influence of early teaching interventions on children diagnosed with Autistic Spectrum Disorders, and the dynamics between the time intensity of the interventions and parenting stress, on child outcomes. Intellectual, educational, and adaptive behavior and social functioning were all measured. Sixty-five children were divided into four groups, based on the levels of time intensity of their intervention, and on their parents’ stress levels. There were gains in intellectual, educational, and adaptive behavioral and social skills, and there was a positive relationship between the time intensity of the early teaching interventions and child outcome gains. More importantly, however, high levels of parenting stress counteracted the effectiveness of the early teaching interventions.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 6/2008

Journal of Autism and Developmental Disorders 6/2008 Naar de uitgave