Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-07-2008 | Original Paper | Uitgave 6/2008

Journal of Autism and Developmental Disorders 6/2008

Stability of the Autism Diagnostic Interview—Revised from Pre-School to Elementary School Age in Children with Autism Spectrum Disorders

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 6/2008
Auteurs:
Jo Moss, Iliana Magiati, Tony Charman, Patricia Howlin

Abstract

This study examined the stability of scores on the ADI-R from pre-school to elementary school age in children with autism spectrum disorders (ASD). Participants were 35 children who, at T1, all had a clinical diagnosis of ASD. On initial assessment (mean age 3.5 years; SD 0.6 years), all met ADI-R algorithm criteria for autism. ADI-R assessments were repeated at follow up (FU; mean age 10.5 years; SD 0.8 years). Changes in ADI-R total, domain and ADI-R algorithm item scores were assessed. Twenty-eight children continued to score above the ADI-R cut-off for autism at FU, although significant decreases in ADI-R domain and item scores were also found. In conclusion while classification of children according to ADI-R criteria generally remained stable between pre-school and elementary school age, many children demonstrated significant improvements in symptom severity.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijf je als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen jouw vak. Met het online abonnement heb je toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kun je op je gemak en wanneer het jou het beste uitkomt verdiepen in jouw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 6/2008

Journal of Autism and Developmental Disorders 6/2008 Naar de uitgave