Skip to main content
Top
Gepubliceerd in: Kind en adolescent 2/1999

01-06-1999 | Artikelen

Opmerkelijk

Auteur:    

Gepubliceerd in: Kind en adolescent | Uitgave 2/1999

Log in om toegang te krijgen
share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Samenvatting

Hoewel de ideale organisatie van de jeugdzorg nog niet is bereikt, zijn we inmiddels wel een weg ingeslagen waarlangs we een heel eind hopen te komen. Het regeringsstandpunt Regie in de Jeugdzorg (1994) was hierbij een belangrijke wegwijzer. Uitgaande van het gegeven dat verbetering van effectiviteit en efficiëntie nodig is, pleitten de toenmalig verantwoordelijke bewindslieden in deze nota voor meer samenhang en samenwerking in de jeugdzorg.
Bijlagen
Alleen toegankelijk voor geautoriseerde gebruikers
Literatuur
go back to reference Bickman, L. (1996). A continuum of care. More is not always better. American Psychologist, 51, 689-701.CrossRefPubMed Bickman, L. (1996). A continuum of care. More is not always better. American Psychologist, 51, 689-701.CrossRefPubMed
go back to reference Bickman, L., Guthrie, P. R., Foster, E. M., Lambert, E. W., Summerfelt, W. T., Breda, C. S., & Heflinger, C. A. (1995). Evaluating Managed Mental Health Services. The Fort Bragg Experiment. New York: Plenum Press. Bickman, L., Guthrie, P. R., Foster, E. M., Lambert, E. W., Summerfelt, W. T., Breda, C. S., & Heflinger, C. A. (1995). Evaluating Managed Mental Health Services. The Fort Bragg Experiment. New York: Plenum Press.
go back to reference DeLeon, P. H., & Williams, J. G. (1997). Evaluation research and public policy formation. Are psychologists collectively willing to accept unpopular findings? American Psychologist, 52, 551-552.CrossRef DeLeon, P. H., & Williams, J. G. (1997). Evaluation research and public policy formation. Are psychologists collectively willing to accept unpopular findings? American Psychologist, 52, 551-552.CrossRef
go back to reference Dineen, T. (1998). Psychotherapy. The snake oil of the 90s? Skeptic, 6, 54-63. Dineen, T. (1998). Psychotherapy. The snake oil of the 90s? Skeptic, 6, 54-63.
go back to reference Nota, P. H., Van der Schaft, R. A., & Van Yperen, T. A. (1997). Toegang tot de jeugdzorg. Functies en systeemeisen. Utrecht: NIZW Uitgeverij. Plan van aanpak Zorgprogrammering. Regeringsstandpunt (1997). Rijswijk: Ministerie van VWS. Nota, P. H., Van der Schaft, R. A., & Van Yperen, T. A. (1997). Toegang tot de jeugdzorg. Functies en systeemeisen. Utrecht: NIZW Uitgeverij. Plan van aanpak Zorgprogrammering. Regeringsstandpunt (1997). Rijswijk: Ministerie van VWS.
go back to reference Psychology in the public forum (1997). American Psychologist, 52 (5). Psychology in the public forum (1997). American Psychologist, 52 (5).
go back to reference Regie in de Jeugdzorg.Regeringsstandpunt van de ministers van WVC en Justitie (1994). Rijswijk: Ministerie van WVC. Regie in de Jeugdzorg.Regeringsstandpunt van de ministers van WVC en Justitie (1994). Rijswijk: Ministerie van WVC.
go back to reference Sechrest, L., & Walsh, M. (1997). Dogma or data. Bragging Rights. American Psychologist, 52, 536-540.CrossRef Sechrest, L., & Walsh, M. (1997). Dogma or data. Bragging Rights. American Psychologist, 52, 536-540.CrossRef
go back to reference Weisz, J. R., Han, S. S., & Valerie, S. M. (1997). More of what? Issues raised by the Fort Bragg study. American Psychologist, 52, 541-545.CrossRefPubMed Weisz, J. R., Han, S. S., & Valerie, S. M. (1997). More of what? Issues raised by the Fort Bragg study. American Psychologist, 52, 541-545.CrossRefPubMed
go back to reference Weisz, J. R., & Weiss, B. (1993). Effects of psychotherapy with children and adolescents. Newbury Park: Sage Publications. Weisz, J. R., & Weiss, B. (1993). Effects of psychotherapy with children and adolescents. Newbury Park: Sage Publications.
Metagegevens
Titel
Opmerkelijk
Auteur
   
Publicatiedatum
01-06-1999
Uitgeverij
Bohn Stafleu van Loghum
Gepubliceerd in
Kind en adolescent / Uitgave 2/1999
Print ISSN: 0167-2436
Elektronisch ISSN: 1876-5998
DOI
https://doi.org/10.1007/BF03060731

Andere artikelen Uitgave 2/1999

Kind en adolescent 2/1999 Naar de uitgave

Artikelen

Boeken