Skip to main content
Top
Gepubliceerd in: Huisarts en wetenschap 7/2004

01-07-2004 | Journaal

Mystery shopping op de huisartsenpost

Auteur:    

Gepubliceerd in: Huisarts en wetenschap | Uitgave 7/2004

Log in om toegang te krijgen
share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Samenvatting

Niet alleen in Nederland rukken de centrale huisartsenposten op. Ook in Engeland, de Scandinavische landen, Australië en recentelijk in Nieuw-Zeeland hebben ze hun intrede gedaan. Telefonische triage is het meest ingezette middel om de hulpverlening via de post zo doeltreffend mogelijk te laten verlopen. Maar is het ook verantwoord? In Nieuw-Zeeland wilden onderzoekers graag weten of het mogelijk is om via simulatiepatiënten een aantal aspecten van een net opgezet telefonisch triagesysteem te evalueren. Ze maakten daarbij gebruik van mystery shopping, een strategie die in marktonderzoek nogal eens wordt ingezet. Simulatiepatiënten werden getraind om aan de hand van 4 klachtenscenario’s, die alle zouden moeten leiden tot een consult met de huisarts, de telefonische triagedienst te bellen.
Literatuur
go back to reference Moriarty H, McLeod D, Dowell A. Mystery shopping in health service evaluation. Br J Gen Pract 2003;53:942-6.PubMed Moriarty H, McLeod D, Dowell A. Mystery shopping in health service evaluation. Br J Gen Pract 2003;53:942-6.PubMed
Metagegevens
Titel
Mystery shopping op de huisartsenpost
Auteur
   
Publicatiedatum
01-07-2004
Uitgeverij
Bohn Stafleu van Loghum
Gepubliceerd in
Huisarts en wetenschap / Uitgave 7/2004
Print ISSN: 0018-7070
Elektronisch ISSN: 1876-5912
DOI
https://doi.org/10.1007/BF03083851

Andere artikelen Uitgave 7/2004

Huisarts en wetenschap 7/2004 Naar de uitgave

Boeken

Check it

Diagnostiek

Angstklachten