Skip to main content
Top

2021 | OriginalPaper | Hoofdstuk

Module 3: Traumatische-stressreacties bij kinderen met een verstandelijke beperking

Auteurs : Aafke Scharloo, Carina van Kregten, Giuditta Soro

Gepubliceerd in: Getraumatiseerde kinderen met een verstandelijke beperking: Helpen bij Herstel

Uitgeverij: Bohn Stafleu van Loghum

share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Samenvatting

Deze module richt zich op de impact van traumatische ervaringen op de ontwikkeling in het algemeen en het effect op kinderen met een verstandelijke beperking in het bijzonder. Dit doen we door de twaalf cruciale concepten voor het begrijpen van traumatische-stressreacties bij kinderen uit te leggen.
Bijlagen
Alleen toegankelijk voor geautoriseerde gebruikers
Voetnoten
1
Zie ook: Scharloo, A., Ebbers, S. en Spijker, M. (2014). SOS – Snelle opvang bij seksueel misbruik van mensen met een verstandelijke beperking. Houten: Bohn Stafleu van Loghum.
 
Metagegevens
Titel
Module 3: Traumatische-stressreacties bij kinderen met een verstandelijke beperking
Auteurs
Aafke Scharloo
Carina van Kregten
Giuditta Soro
Copyright
2021
Uitgeverij
Bohn Stafleu van Loghum
DOI
https://doi.org/10.1007/978-90-368-2539-9_3