Skip to main content
Top
Gepubliceerd in:

2021 | OriginalPaper | Hoofdstuk

Module 1: De voorbereiding

Auteurs : Aafke Scharloo, Carina van Kregten, Giuditta Soro

Gepubliceerd in: Getraumatiseerde kinderen met een verstandelijke beperking: Helpen bij Herstel

Uitgeverij: Bohn Stafleu van Loghum

share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Samenvatting

Deze training is opgedeeld in zes modules. In deze modules leer je op welke manier je kinderen met een verstandelijke beperking het best kunt helpen om de stress te verminderen die ze ervaren als gevolg van de door hen opgelopen trauma’s (traumatische stress). Door meer kennis te hebben over kinderen met een verstandelijke beperking, hun ontwikkeling en de invloed van traumatische stress op deze ontwikkeling ben je beter in staat kinderen en gezinnen die hier mee te maken hebben te ondersteunen. Daarbij kun je interventies gerichter toepassen waardoor je tevredenheid over je rol en betekenis voor deze gezinnen zal toenemen. Module 1: De voorbereiding – In deze module leer je waarom het van belang is om handvatten te hebben die specifiek inspelen op de vragen en problemen van getraumatiseerde kinderen met een verstandelijke beperking.
Bijlagen
Alleen toegankelijk voor geautoriseerde gebruikers
Metagegevens
Titel
Module 1: De voorbereiding
Auteurs
Aafke Scharloo
Carina van Kregten
Giuditta Soro
Copyright
2021
Uitgeverij
Bohn Stafleu van Loghum
DOI
https://doi.org/10.1007/978-90-368-2539-9_1