Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-06-2015 | Uitgave 2/2015

Journal of Psychopathology and Behavioral Assessment 2/2015

Moderators of Impairment Agreement among Parent–child Dyads in Pediatric Obsessive-Compulsive Disorder

Tijdschrift:
Journal of Psychopathology and Behavioral Assessment > Uitgave 2/2015
Auteurs:
Eric A. Storch, Brittany M. Rudy, Monica S. Wu, Adam B. Lewin, Tanya K. Murphy

Abstract

Inter-rater agreement for symptom impairment associated with obsessive-compulsive disorder (OCD) varies between parents and children. However, extraneous variables that may influence these agreement differences have scarcely been examined. Therefore, the purpose of this paper was to examine moderators of parent and child agreement on ratings of overall OCD-related impairment and impairment across three domains (i.e., school, social, home) as measured by the Children’s OCD Impact Scale–Child and Parent versions (COIS-C/P). One hundred sixty-six children with OCD and their parents completed ratings of symptom severity, impairment, and demographics, among other measures, prior to psychosocial treatment initiation. Overall parent–child agreement of impairment was in the moderate range. Age, OCD symptom severity, resistance and control, obsession and compulsion severity, and insight emerged as moderator variables, with the direction of moderation varying by domain. Results, implications, and study limitations are discussed.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 2/2015

Journal of Psychopathology and Behavioral Assessment 2/2015 Naar de uitgave