Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-08-2007 | Original Paper | Uitgave 4/2007

Journal of Abnormal Child Psychology 4/2007

Modeling Rater Disagreement for ADHD: Are Parents or Teachers Biased?

Tijdschrift:
Journal of Abnormal Child Psychology > Uitgave 4/2007
Auteurs:
Christie A. Hartman, Soo H. Rhee, Erik G. Willcutt, Bruce F. Pennington

Abstract

The present study is the first to utilize twin modeling to examine whether parent-teacher disagreement for ADHD ratings is due to parent or teacher bias, or due to raters observing different but valid ADHD behaviors. A joint analysis was conducted with 106 twin pairs, including twins selected for ADHD and control twin pairs. Total ADHD scores were analyzed using multiple rater models that estimate genetic and environmental contributions common to both raters and unique to each rater. Results suggest that 1) disagreement in ADHD ratings is strongly due to parents and teachers observing different ADHD behaviors, some of which is valid and some of which is due to bias, and 2) parents may be more biased than teachers in their ADHD ratings.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 4/2007

Journal of Abnormal Child Psychology 4/2007 Naar de uitgave