Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-12-2007 | Uitgave 6/2007

Journal of Abnormal Child Psychology 6/2007

Maintenance of Treatment Gains: A Comparison of Enhanced, Standard, and Self-directed Triple P-Positive Parenting Program

Tijdschrift:
Journal of Abnormal Child Psychology > Uitgave 6/2007
Auteurs:
Matthew R. Sanders, William Bor, Alina Morawska

Abstract

This report describes the 3 year outcomes of three different variants of the Triple P-Positive Parenting Program, a behavioural family intervention. Families were randomly assigned to one of three intervention conditions or to a waitlist condition. At 1 year follow-up there were similar improvements on observational and self-report measures of preschooler disruptive behaviour for Enhanced, Standard and Self Directed variants of Triple P. At 3 year follow-up (completed by 139 families), each condition showed a similar level of maintenance of intervention effects. Approximately 2/3 of preschoolers who were clinically elevated on measures of disruptive behaviour at pre-intervention moved from the clinical to the non-clinical range. Across conditions, there was a comparable preventive effect for each intervention for these high risk children. The implications of the findings for the development of brief, cost effective parenting interventions within a public health framework are discussed.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 6/2007

Journal of Abnormal Child Psychology 6/2007 Naar de uitgave