Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-06-2016 | De stelling | Uitgave 3/2016

Jeugd en Co 3/2016

Maak geluidsopnames van gesprekken

Tijdschrift:
Jeugd en Co > Uitgave 3/2016
Auteur:
Merel van Dorp
Belangrijke opmerkingen
Na klachten van burgers en vragen van overheidsinstanties, zoals de Raad voor de Kinderbescherming, stelde de Nationale Ombudsman in 2014 spelregels op voor het maken van geluidsopnames: burgers zouden dit van tevoren moeten melden; medewerkers mogen het niet weigeren. Is het maken van opnames een goed idee?
Reageren? redactie@jeugdenco.nl

Samenvatting

‘Wij adviseren ouders altijd om opnames te maken. Gesprekken kunnen emotioneel zijn en er hangt vaak veel vanaf. Terugluisteren is dan fijn, zodat je kunt controleren of je zelf de situatie goed hebt uitgelegd en om het antwoord op je vragen nog eens te horen. Bovendien kun je met een opname eenvoudig nagaan of het gespreksverslag van de hulpverlener klopt.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

Jeugd en Co

JeugdenCo is opgegaan in Zorg+Welzijn. Professionals die werken met kinderen en jeugdigen met problemen of die het risico lopen om in de problemen te komen: jeugdpreventie, jeugdzorg, jeugdbescherming, vinden nu vakinformatie bij www.zorgwelzijn.nl

Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 3/2016

Jeugd en Co 3/2016 Naar de uitgave

Asielzoekerskinderen

Onbezorgd creatief in het azc