Skip to main content
Top

2009 | OriginalPaper | Hoofdstuk

KINDERSPEL

Auteur : Rita Kohnstamm

Gepubliceerd in: Kleine ontwikkelingspsychologie I

Uitgeverij: Bohn Stafleu van Loghum

share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Hoewel de woorden ‘spel’ en ‘ernst’ in onze taal worden gebruikt om een tegenstelling aan te geven, is spelen voor kinderen een serieuze bezigheid. Dat wil zeggen dat ze weliswaar geen moment langer spelen dan ze er zin in hebben, maar dat zo láng ze spelen dit belangrijk is voor hun ontwikkeling nu en later. Dat is waarschijnlijk de dubbelzinnige betekenis van ‘mijn spelen is leren’. In de psychologische literatuur over het kinderspel kan men met die dubbelheid niet helemaal uit de voeten. Spel is voor kinderen van levensbelang, maar zij doen het voor de lol. Ook in dit hoofdstuk zal blijken dat dat een combinatie is die maar moeilijk in één theoretisch kader is te vangen.

Metagegevens
Titel
KINDERSPEL
Auteur
Rita Kohnstamm
Copyright
2009
Uitgeverij
Bohn Stafleu van Loghum
DOI
https://doi.org/10.1007/978-90-313-7686-5_15