Skip to main content
Top

2010 | OriginalPaper | Hoofdstuk

Interne opleidingsadviseurs met breinkennis

Bewuste keuzes in het ontwerp van leertrajecten

Auteurs : Gerjanne Dirksen, Servi Orbons

Gepubliceerd in: Brein@work

Uitgeverij: Bohn Stafleu van Loghum

share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Opleidingsadviseurs adviseren meestal op basis van hun ervaring met en intuïtie over de opzet van leertrajecten. Vaak is deze intuïtie zo slecht nog niet. Sterker nog, zo'n 95 procent van onze beslissingen wordt onbewust genomen op basis van onze ervaringen (Dijksterhuis, 2007). Veel van ons handelen komt dus onbewust tot stand, maar dat neemt niet weg dat we ook bewust kunnen handelen en kiezen. De huidige beschikbare breinkennis kan opleidingsadviseurs nu helpen om bewuste keuzes te maken in het ontwerp van leertrajecten, en die keuzes met breinkennis te onderbouwen in de gesprekken met opdrachtgevers.

Metagegevens
Titel
Interne opleidingsadviseurs met breinkennis
Auteurs
Gerjanne Dirksen
Servi Orbons
Copyright
2010
Uitgeverij
Bohn Stafleu van Loghum
DOI
https://doi.org/10.1007/978-90-313-7816-6_37