Skip to main content
Top
Gepubliceerd in: Kind & Adolescent Praktijk 3/2013

01-09-2013 | frictie

Gevraagd: een outputpaniekreactie- reductietherapie

Auteur: Dr. W. Meijer

Gepubliceerd in: Kind & Adolescent Praktijk | Uitgave 3/2013

Log in om toegang te krijgen
share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Extract

We gaan in Nederland het onderwijs ‘passend’ maken. Aansluiten bij verschillen tussen leerlingen wordt bij wet geregeld, de Wet passend onderwijs. Vanaf 1 augustus 2014. De wet is het sluitstuk van beleid dat in het basisonderwijs werd ingezet, maar nu ook wordt toegepast op scholen voor voortgezet en middelbaar beroepsonderwijs. Centraal punt is de zorgplicht. Een leerling die vastloopt, kan niet meer simpelweg verwezen worden naar speciaal onderwijs. Schoolbesturen zijn verantwoordelijk voor de extra ondersteuning die sommige leerlingen nodig hebben om het onderwijs succesvol te doorlopen. Welke rol gaan hulpverleners vervullen: wachter aan de poort, therapeut aan de zijlijn of begeleider op de werkvloer? …
Literatuur
go back to reference Sander Dekker (2013). Passend onderwijs. Tweede voortgangsrapportage. Den Haag: Staatssecretaris Onderwijs, Cultuur en Wetenschap. Sander Dekker (2013). Passend onderwijs. Tweede voortgangsrapportage. Den Haag: Staatssecretaris Onderwijs, Cultuur en Wetenschap.
go back to reference Willem Elsschot verzameld werk (1986). Amsterdam: Querido. Willem Elsschot verzameld werk (1986). Amsterdam: Querido.
go back to reference Tom van Yperen (2013). Met kennis oogsten. Monitoring en doorontwikkeling van een integrale zorg voor de jeugd. Oratie. Groningen: Rijksuniversiteit Groningen. Tom van Yperen (2013). Met kennis oogsten. Monitoring en doorontwikkeling van een integrale zorg voor de jeugd. Oratie. Groningen: Rijksuniversiteit Groningen.
Metagegevens
Titel
Gevraagd: een outputpaniekreactie- reductietherapie
Auteur
Dr. W. Meijer
Publicatiedatum
01-09-2013
Uitgeverij
Bohn Stafleu van Loghum
Gepubliceerd in
Kind & Adolescent Praktijk / Uitgave 3/2013
Print ISSN: 1571-4136
Elektronisch ISSN: 1875-7065
DOI
https://doi.org/10.1007/s12454-013-0039-8

Andere artikelen Uitgave 3/2013

Kind & Adolescent Praktijk 3/2013 Naar de uitgave

Tusendor

Post!