Skip to main content
Top
Gepubliceerd in:

01-02-2019 | Wisselcolumn

Gelijkheidsbeginsel

Auteur: Margo Trappenburg

Gepubliceerd in: Vakblad Sociaal Werk | Uitgave 1/2019

Log in om toegang te krijgen
share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Samenvatting

Jarenlang gaf ik aan mijn universitaire opleiding vooral college aan derdejaars studenten en aan masterstudenten. Dit jaar geef ik les aan onze eerstejaars. We hebben er daar negentig van, verdeeld over drie groepen van dertig. Elke groep heeft een eigen docent en de belangrijkste zorg van onze eerstejaars is gelijke behandeling. Ze vinden het problematisch als docent A de schrijfopdracht iets anders interpreteert dan docent B. Ze vinden het oneerlijk als docent B de opdrachten eerder nagekeken heeft dan docent C. Ze vinden het onrechtvaardig als docent C de opdrachten digitaal nakijkt terwijl docent A aantekeningen maakt op papier.
Metagegevens
Titel
Gelijkheidsbeginsel
Auteur
Margo Trappenburg
Publicatiedatum
01-02-2019
Uitgeverij
Bohn Stafleu van Loghum
Gepubliceerd in
Vakblad Sociaal Werk / Uitgave 1/2019
Print ISSN: 2468-7456
Elektronisch ISSN: 2468-7464
DOI
https://doi.org/10.1007/s12459-019-0001-4