Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-02-2019 | Wisselcolumn | Uitgave 1/2019

Vakblad Sociaal Werk 1/2019

Gelijkheidsbeginsel

Tijdschrift:
Vakblad Sociaal Werk > Uitgave 1/2019
Auteur:
Margo Trappenburg
Belangrijke opmerkingen
Margo Trappenburg is bestuurskundige aan de Universiteit Utrecht en hoogleraar Grondslagen van het Maatschappelijk Werk aan de Universiteit voor Humanistiek.

Samenvatting

Jarenlang gaf ik aan mijn universitaire opleiding vooral college aan derdejaars studenten en aan masterstudenten. Dit jaar geef ik les aan onze eerstejaars. We hebben er daar negentig van, verdeeld over drie groepen van dertig. Elke groep heeft een eigen docent en de belangrijkste zorg van onze eerstejaars is gelijke behandeling. Ze vinden het problematisch als docent A de schrijfopdracht iets anders interpreteert dan docent B. Ze vinden het oneerlijk als docent B de opdrachten eerder nagekeken heeft dan docent C. Ze vinden het onrechtvaardig als docent C de opdrachten digitaal nakijkt terwijl docent A aantekeningen maakt op papier.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

Vakblad Sociaal Werk (voorheen Maatwerk)

Het vakblad behandelt alle facetten van het sociaal werk. Het signaleert, analyseert, rapporteert en informeert. En presenteert leerzame ervaringen uit de diverse werkvelden waarin maatschappelijk werkers, jeugdzorgwerkers en sociaal agogen zich bevinden.

BSL - Basisacademy Social Work

Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 1/2019

Vakblad Sociaal Werk 1/2019 Naar de uitgave