Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-12-2014 | Empirical Research | Uitgave 12/2014

Journal of Youth and Adolescence 12/2014

Friend Affiliations and School Adjustment Among Mexican-American Adolescents: The Moderating Role of Peer and Parent Support

Tijdschrift:
Journal of Youth and Adolescence > Uitgave 12/2014
Auteurs:
Guadalupe Espinoza, Cari Gillen-O’Neel, Nancy A. Gonzales, Andrew J. Fuligni

Abstract

Studies examining friendships among Mexican-American adolescents have largely focused on their potentially negative influence. The current study examined the extent to which deviant and achievement-oriented friend affiliations are associated with Mexican-American adolescents’ school adjustment and also tested whether support from friends and parents moderates these associations. High school students (N = 412; 49 % male) completed questionnaires and daily diaries; primary caregivers also completed a questionnaire. Although results revealed few direct associations between friend affiliations and school adjustment, several moderations emerged. In general, the influence of friends’ affiliation was strongest when support from friends was high and parental support was low. The findings suggest that only examining links between friend affiliations and school outcomes does not fully capture how friends promote or hinder school adjustment.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 12/2014

Journal of Youth and Adolescence 12/2014 Naar de uitgave