Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

29-11-2018 | Original Paper | Uitgave 3/2019

Journal of Autism and Developmental Disorders 3/2019

Extending the Parent-Delivered Early Start Denver Model to Young Children with Fragile X Syndrome

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 3/2019
Auteurs:
Laurie A. Vismara, Carolyn E. B. McCormick, Rebecca Shields, David Hessl
Belangrijke opmerkingen

Publisher’s Note

Springer Nature remains neutral with regard to jurisdictional claims in published maps and institutional affiliations.

Abstract

This is the first study to evaluate an autism intervention model, the parent-delivered Early Start Denver Model (P-ESDM), for young children with fragile X syndrome (FXS), a known genetic disorder associated with autism spectrum disorder. Four parent–child dyads participated in a low-intensity, parent coaching model of the P-ESDM to evaluate initial efficacy and acceptability. Parents improved in P-ESDM fidelity, implemented intervention goals to increase child learning, and found the experience moderately to highly acceptable. Visual examination and Baseline Corrected Tau effect sizes revealed mixed results across child measures. Findings suggest a potential therapeutic opportunity in need of larger, well-controlled studies of P-ESDM and other interventions for families of young children with FXS who face limited empirically-supported intervention options.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijf je als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen jouw vak. Met het online abonnement heb je toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kun je op je gemak en wanneer het jou het beste uitkomt verdiepen in jouw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 3/2019

Journal of Autism and Developmental Disorders 3/2019 Naar de uitgave