Skip to main content
Top
Gepubliceerd in:

01-09-2017 | Heet van de naald

Evidence en vragen voor curriculum 2020

Auteur: dr. Guus Munten

Gepubliceerd in: Nederlands Tijdschrift voor Evidence Based Practice | Uitgave 3-4/2017

Log in om toegang te krijgen
share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Samenvatting

Iemand die de ontwikkelingen in verpleegkundig land volgt, kan het niet ontgaan zijn. In 2020 studeren de eerste hbo-verpleegkundigen af die het nieuwe curriculum gevolgd hebben. Om dit voor elkaar te krijgen zijn de 17 Verpleegkundeopleidingen druk in de weer geweest (en nog steeds) met het ontwikkelen van een nieuw leerplan. Het doel daarvan is verpleegkundigen van de toekomst op te leiden. Generalisten, die nieuwsgierig, kritisch en reflectief zijn en daarnaast nog tal van andere kwaliteiten tot hun beschikking dienen te hebben. Zo moeten de nieuwe niveau 6 verpleegkundigen in staat zijn klinisch te redeneren, weten hoe ze de eigen regie van de patiënt en diens naasten kunnen ondersteunen, technologie in de zorg kunnen integreren en in staat zijn samen te werken met professionals en vrijwilligers op de plek waar de zorg steeds meer plaatsvindt; in de thuissituatie. Ga er maar aanstaan.
Literatuur
1).
go back to reference Backhaus R. Thinking beyond numbers: nursing staff and quality of care in nursing homes. Maastricht: Maastricht University; 2017. Backhaus R. Thinking beyond numbers: nursing staff and quality of care in nursing homes. Maastricht: Maastricht University; 2017.
Metagegevens
Titel
Evidence en vragen voor curriculum 2020
Auteur
dr. Guus Munten
Publicatiedatum
01-09-2017
Uitgeverij
Bohn Stafleu van Loghum
Gepubliceerd in
Nederlands Tijdschrift voor Evidence Based Practice / Uitgave 3-4/2017
Print ISSN: 1572-2082
Elektronisch ISSN: 1876-8806
DOI
https://doi.org/10.1007/s12468-017-0035-3

Andere artikelen Uitgave 3-4/2017

Nederlands Tijdschrift voor Evidence Based Practice 3-4/2017 Naar de uitgave