Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-09-2017 | Heet van de naald | Uitgave 3-4/2017

Nederlands Tijdschrift voor Evidence Based Practice 3-4/2017

Evidence en vragen voor curriculum 2020

Tijdschrift:
Nederlands Tijdschrift voor Evidence Based Practice > Uitgave 3-4/2017
Auteur:
dr. Guus Munten

Samenvatting

Iemand die de ontwikkelingen in verpleegkundig land volgt, kan het niet ontgaan zijn. In 2020 studeren de eerste hbo-verpleegkundigen af die het nieuwe curriculum gevolgd hebben. Om dit voor elkaar te krijgen zijn de 17 Verpleegkundeopleidingen druk in de weer geweest (en nog steeds) met het ontwikkelen van een nieuw leerplan. Het doel daarvan is verpleegkundigen van de toekomst op te leiden. Generalisten, die nieuwsgierig, kritisch en reflectief zijn en daarnaast nog tal van andere kwaliteiten tot hun beschikking dienen te hebben. Zo moeten de nieuwe niveau 6 verpleegkundigen in staat zijn klinisch te redeneren, weten hoe ze de eigen regie van de patiënt en diens naasten kunnen ondersteunen, technologie in de zorg kunnen integreren en in staat zijn samen te werken met professionals en vrijwilligers op de plek waar de zorg steeds meer plaatsvindt; in de thuissituatie. Ga er maar aanstaan.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

Nederlands Tijdschrift voor Evidence Based Practice

Met het Nederlands Tijdschrift voor Evidence Based Practice (NTvEBP) wordt een brug geslagen tussen de wetenschap en de verpleegkundige praktijk van alledag. Want verpleegkundigen professionaliseren voortdurend en zoeken naar wegen om het eigen handelen wetenschappelijk te onderbouwen.

TvZ

Het vakblad TvZ belicht de verpleegkundige praktijk én wetenschap. De diepgaande en wetenschappelijke artikelen gaan over onderzoek, opinie, beleid en management.

BSL Verpleegkundige Totaal

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 3-4/2017

Nederlands Tijdschrift voor Evidence Based Practice 3-4/2017 Naar de uitgave