Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-08-2006 | Original Paper | Uitgave 4/2006

Journal of Child and Family Studies 4/2006

Effectiveness of a Social Skills Training Program with School Age Children: Transition to the Clinical Setting

Tijdschrift:
Journal of Child and Family Studies > Uitgave 4/2006
Auteurs:
Leslie Sim, Stephen P. Whiteside, Carrie A. Dittner, Michael Mellon

Abstract

Interventions that mobilize the parents to coach and reinforce their children's social skills have been shown to improve children's social functioning and decrease inappropriate social behaviors in the home and at school. However, few studies have examined whether these treatment outcomes can be successfully transferred from the research to the clinical setting. We examined the effectiveness of a 12-session manualized social skills intervention involving parent participation. As part of regular clinical practice, measures of children's social skills, self-control, and psychopathology were collected pre- and post-treatment. Findings suggest that parent ratings of children's social skills and self-control improved and aggressive behavior decreased.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 4/2006

Journal of Child and Family Studies 4/2006 Naar de uitgave