Skip to main content
Top
Gepubliceerd in: Geron 4/2016

01-12-2016 | Wonen & mobiliteit

Een zoektocht naar kwaliteit van leven voor de cliënt in de langdurige zorg

Auteur: Christine Van den Berghe

Gepubliceerd in: Geron | Uitgave 4/2016

Log in om toegang te krijgen
share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Samenvatting

Je kunt er niet omheen, het staat in elke visie en missie van een zorginstelling omschreven: ‘de cliënt staat centraal’. Maar wat betekent dat? Beter nog, hoe laat je dat zien? Daarvoor zijn er in Nederland tal van kwaliteitssystemen ontwikkeld die allemaal pretenderen het beste van een organisatie naar boven te halen. Veruit de meeste kwaliteitsystemen laten zien dat de richtlijnen en documenten op orde zijn, of de wijze van ondersteuning passend is. Maar waar is de cliënt?
Literatuur
go back to reference PREZO VV&T (2012). Kwaliteitssysteem voor verantwoorde zorg en verantwoord ondernemerschap. PREZO VV&T (2012). Kwaliteitssysteem voor verantwoorde zorg en verantwoord ondernemerschap.
go back to reference VV&T (2010). Kwaliteitskader verantwoorde zorg. ActiZ. VV&T (2010). Kwaliteitskader verantwoorde zorg. ActiZ.
Metagegevens
Titel
Een zoektocht naar kwaliteit van leven voor de cliënt in de langdurige zorg
Auteur
Christine Van den Berghe
Publicatiedatum
01-12-2016
Uitgeverij
Bohn Stafleu van Loghum
Gepubliceerd in
Geron / Uitgave 4/2016
Print ISSN: 1389-143X
Elektronisch ISSN: 2352-1880
DOI
https://doi.org/10.1007/s40718-016-0094-y

Andere artikelen Uitgave 4/2016

Geron 4/2016 Naar de uitgave

Participatie & ontwikkeling

De online Vriendschapscursus 50+