Skip to main content
Top
Gepubliceerd in: Kind & Adolescent Praktijk 1/2005

01-03-2005 | Artikelen

Complementaire samenwerking in het onderwijs: betere perspectieven voor kinderen met een chronisch ziekte

Auteur: Otto Mourik

Gepubliceerd in: Kind & Adolescent Praktijk | Uitgave 1/2005

Log in om toegang te krijgen
share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Samenvatting

De toekomst van kinderen met een chronische ziekte is vaak vol onzekerheden op medisch gebied. Het naar school gaan kan een constante factor voor deze groep zijn. Plaatsing op de juiste school binnen het regulier of speciaal onderwijs aangevuld met een adequate (onderwijs)ondersteuning is dan een voorwaarde. Deze ondersteuning kan door verschillende partijen worden aangeboden. Door inspanningen van betrokkenen op het gebied van samenwerking en afstemming kan de kans op een succesvolle schoolcarrière met het daarbij behorende toekomstperspectief positief worden beïnvloed.
Literatuur
go back to reference Claessens, M. & Boer J. de (2002). Kinderen en jongeren met een chronische ziekte en hun ouders. Utrecht: CG Raad. Claessens, M. & Boer J. de (2002). Kinderen en jongeren met een chronische ziekte en hun ouders. Utrecht: CG Raad.
go back to reference Heijmans, H. (1999). Consequenties van succes in de kindergeneeskunde. Amsterdam: AMC. Heijmans, H. (1999). Consequenties van succes in de kindergeneeskunde. Amsterdam: AMC.
go back to reference Kools, N. (2003). Eigenheid en expertise van de scholen voor langdurig zieke kinderen in cluster 3, Den Haag: Wegbereiders lgf Kools, N. (2003). Eigenheid en expertise van de scholen voor langdurig zieke kinderen in cluster 3, Den Haag: Wegbereiders lgf
go back to reference Nispen, R.M.A. van, Rijken, P.M. & Heijmans, M.J.W.M. (2003). Leven met een zeldzame chronische aandoening: ervaringen van patiënten in de zorg en het dagelijks leven, Utrecht: Nivel. Nispen, R.M.A. van, Rijken, P.M. & Heijmans, M.J.W.M. (2003). Leven met een zeldzame chronische aandoening: ervaringen van patiënten in de zorg en het dagelijks leven, Utrecht: Nivel.
go back to reference Tielen, L.M. (2001). Kinderen met chronische aandoeningen op school. In: Handboek Primair Onderwijs & Ouders. Alphen a/d Rijn: Samsom. Tielen, L.M. (2001). Kinderen met chronische aandoeningen op school. In: Handboek Primair Onderwijs & Ouders. Alphen a/d Rijn: Samsom.
go back to reference Werf, T. van der (2004). Chronisch zieke jongeren in het voortgezet onderwijs. Exloo: van der Werf. Werf, T. van der (2004). Chronisch zieke jongeren in het voortgezet onderwijs. Exloo: van der Werf.
Metagegevens
Titel
Complementaire samenwerking in het onderwijs: betere perspectieven voor kinderen met een chronisch ziekte
Auteur
Otto Mourik
Publicatiedatum
01-03-2005
Uitgeverij
Bohn Stafleu van Loghum
Gepubliceerd in
Kind & Adolescent Praktijk / Uitgave 1/2005
Print ISSN: 1571-4136
Elektronisch ISSN: 1875-7065
DOI
https://doi.org/10.1007/BF03059567

Andere artikelen Uitgave 1/2005

Kind & Adolescent Praktijk 1/2005 Naar de uitgave