Skip to main content
Top

2013 | OriginalPaper | Hoofdstuk

7. Communicatie in de organisatie

Auteur : Klaas Schermer

Gepubliceerd in: De organisatie als hulpmiddel

Uitgeverij: Bohn Stafleu van Loghum

share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Inleiding

De inhoud van informatie wordt de boodschap genoemd. De zender van informatie wil een boodschap overbrengen. Dit gebeurt door signalen, zoals geluid, beeld, schrift, gebaren en dergelijke. Degene die de informatie ontvangt, dient dit te interpreteren om te bepalen wat de betekenis is van de boodschap.
Metagegevens
Titel
Communicatie in de organisatie
Auteur
Klaas Schermer
Copyright
2013
Uitgeverij
Bohn Stafleu van Loghum
DOI
https://doi.org/10.1007/978-90-368-0362-5_7