Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-01-2006 | Uitgave 1/2006

Journal of Autism and Developmental Disorders 1/2006

Can Spectro-Temporal Complexity Explain the Autistic Pattern of Performance on Auditory Tasks?

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 1/2006
Auteurs:
Fabienne Samson, Laurent Mottron, Boutheina Jemel, Pascal Belin, Valter Ciocca

Abstract

To test the hypothesis that level of neural complexity explain the relative level of performance and brain activity in autistic individuals, available behavioural, ERP and imaging findings related to the perception of increasingly complex auditory material under various processing tasks in autism were reviewed. Tasks involving simple material (pure tones) and/or low-level operations (detection, labelling, chord disembedding, detection of pitch changes) show a superior level of performance and shorter ERP latencies. In contrast, tasks involving spectrally- and temporally-dynamic material and/or complex operations (evaluation, attention) are poorly performed by autistics, or generate inferior ERP activity or brain activation. Neural complexity required to perform auditory tasks may therefore explain pattern of performance and activation of autistic individuals during auditory tasks.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 1/2006

Journal of Autism and Developmental Disorders 1/2006 Naar de uitgave

Editorial Preface

Editorial Preface

New Empirical Findings on Perception in Autism

The Microgenesis of Global Perception in Autism