Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-11-2012 | Brief Report | Uitgave 11/2012

Journal of Autism and Developmental Disorders 11/2012

Brief Report: New Legislation Supports Students with Intellectual Disabilities in Post-secondary Funding

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 11/2012
Auteurs:
Ernst O. VanBergeijk, Paul Kevin Cavanagh

Abstract

With the passage of the Higher Education Opportunities Act (HEAO) of 2008, students with intellectual disabilities who are enrolled in a federally approved Comprehensive Transition and Postsecondary Program on a college campus will be eligible for some forms of federal student financial aid. This Brief Report discusses the forms of aid available, the impact upon higher functioning students with ASDs, the impact upon colleges and the potential conflict between HEOA and Individuals with Disabilities Education Act.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 11/2012

Journal of Autism and Developmental Disorders 11/2012 Naar de uitgave