Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-11-2014 | Original Paper | Uitgave 8/2014

Journal of Child and Family Studies 8/2014

Between Black and White: Examining Grey Literature in Meta-analyses of Psychological Research

Tijdschrift:
Journal of Child and Family Studies > Uitgave 8/2014
Auteurs:
Sarah P. Bellefontaine, Catherine M. Lee

Abstract

The inclusion of grey literature in meta-analyses and reviews is controversial. We examine both the advantages and challenges of including grey literature in meta-analyses. An exemplar meta-analysis of behavioral parenting interventions on parent behavior, child behavior, and parent adjustment outcomes is used to demonstrate these issues. It also explores the influence of the inclusion of grey literature on outcomes, including whether effect sizes are affected by the inclusion of grey literature and describes the challenges of searching for grey literature using traditional search engines such as Google and Yahoo. Homogeneity and publication bias are also examined. Based on these results, recommendations are presented for meta-analysts and researchers.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 8/2014

Journal of Child and Family Studies 8/2014 Naar de uitgave