Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-11-2014 | Original Paper | Uitgave 8/2014

Journal of Child and Family Studies 8/2014

Parenting Adolescents: Examining the Factor Structure of the Alabama Parenting Questionnaire for Adolescents

Tijdschrift:
Journal of Child and Family Studies > Uitgave 8/2014
Auteurs:
Kimberly R. Zlomke, Dustin Lamport, Sarah Bauman, Beth Garland, Brett Talbot

Abstract

The Alabama Parenting Questionnaire (APQ) is a well studied assessment of parenting practices for school-age children, especially in relation to child externalizing behaviors. Given the developmental changes between school-age children and adolescents and subsequent changes to parenting approaches during that time, the utility of a public-accessed measure to span across a broad age range is of high clinical and empirical importance. This study investigated the psychometric properties of the APQ in a community sample of 376 parents of adolescents. In an Exploratory Factor Analysis the data suggested a 4-factor solution similar in composition to the original 5-factor model. Proposed factors for the APQ when given to parents of adolescents included Positive and Involved Parenting, Parental Monitoring, Discipline Practices, and Discipline Process.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 8/2014

Journal of Child and Family Studies 8/2014 Naar de uitgave