Skip to main content
Top

2018 | OriginalPaper | Hoofdstuk

9. Benchmarken

Auteurs : Suzan Oudejans, Masha Spits

Gepubliceerd in: Snel succes met ROM

Uitgeverij: Bohn Stafleu van Loghum

share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Samenvatting

Het vergelijken van geaggregeerde uitkomsten met anderen – benchmarking – is al meerdere keren aan de orde gesteld. Het verdient een eigen hoofdstuk, omdat het echt een andere, en wederzijds aanvullende, activiteit is. Benchmarken is niet alleen iets voor beleidsmakers of het management, elke hulpverlener die goed of beter wil worden in het vak, zou moeten weten wat benchmarking is, hoe je ervan profiteert, en belangrijker: hoe je cliënten er uiteindelijk van profiteren. Wat is benchmarken nu precies en wanneer zijn uitkomsten eigenlijk goed te vergelijken? Hoe zit het met de representativiteit en validiteit? Er is veel kritiek op het benchmarken zoals dat nu in Nederland geregeld is; er worden verschillende acties ondernomen om veranderingen aan te brengen. Waarop is die kritiek precies gericht?
Metagegevens
Titel
Benchmarken
Auteurs
Suzan Oudejans
Masha Spits
Copyright
2018
Uitgeverij
Bohn Stafleu van Loghum
DOI
https://doi.org/10.1007/978-90-368-1726-4_9