Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-12-2006 | Original Paper | Uitgave 6/2006

Journal of Abnormal Child Psychology 6/2006

Associations Among Selective Attention, Memory Bias, Cognitive Errors and Symptoms of Anxiety in Youth

Tijdschrift:
Journal of Abnormal Child Psychology > Uitgave 6/2006
Auteurs:
Sarah E. Watts, Carl F. Weems
Belangrijke opmerkingen
An erratum to this article is available at http://​dx.​doi.​org/​10.​1007/​s10802-007-9121-8.

Abstract

The purpose of this study was to examine the linkages among selective attention, memory bias, cognitive errors, and anxiety problems by testing a model of the interrelations among these cognitive variables and childhood anxiety disorder symptoms. A community sample of 81 youth (38 females and 43 males) aged 9–17 years and their parents completed measures of the child’s anxiety disorder symptoms. Youth completed assessments measuring selective attention, memory bias, and cognitive errors. Results indicated that selective attention, memory bias, and cognitive errors were each correlated with childhood anxiety problems and provide support for a cognitive model of anxiety which posits that these three biases are associated with childhood anxiety problems. Only limited support for significant interrelations among selective attention, memory bias, and cognitive errors was found. Finally, results point towards an effective strategy for moving the assessment of selective attention to younger and community samples of youth.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 6/2006

Journal of Abnormal Child Psychology 6/2006 Naar de uitgave