Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-06-2013 | Original Paper | Uitgave 6/2013

Journal of Autism and Developmental Disorders 6/2013

Assessing Recollection and Familiarity in Low Functioning Autism

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 6/2013
Auteurs:
Susan Ni Chuileann, Jean Quigley

Abstract

Methods to assess recollection and familiarity separately in autism spectrum disorder were recently developed and piloted (Bigham et al. in J Autism Dev Disord 40:878–889, 2010). The preliminary data obtained via these methods showed that whereas recollection was mildly impaired in high functioning autism, familiarity was spared. The current study set out to replicate the methods of assessment for recollection and familiarity devised by Bigham and her colleagues with individuals diagnosed with low functioning autism (LFA). Three critical modifications to the original paradigms were made within the current study. The modifications and implications of the findings for individuals with LFA will be discussed.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 6/2013

Journal of Autism and Developmental Disorders 6/2013 Naar de uitgave