Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-06-2012 | Original Paper | Uitgave 3/2012

Journal of Child and Family Studies 3/2012

An Evaluation of the NAMI Basics Program

Tijdschrift:
Journal of Child and Family Studies > Uitgave 3/2012
Auteurs:
Teri Brister, Mary A. Cavaleri, S. Serene Olin, Sa Shen, Barbara J. Burns, Kimberly E. Hoagwood

Abstract

This brief report describes results from an evaluation of NAMI Basics, a peer-delivered family education program for family caregivers of children and adolescents with mental illness. Over six classes, family members are given information (e.g. education about mental illness and treatments), skills training (e.g. family communication skills) and advocacy support. We report data from 36 caregivers who completed pre and posttest instruments measuring self-care, empowerment, and family problem-solving and communication skills. Results showed significant improvements in self-care, empowerment, and “incendiary” family communication after participation in the program. Results suggest that NAMI Basics may improve both parental functioning and familial processes. Implications and future directions are discussed.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijf je als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen jouw vak. Met het online abonnement heb je toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kun je op je gemak en wanneer het jou het beste uitkomt verdiepen in jouw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 3/2012

Journal of Child and Family Studies 3/2012 Naar de uitgave