Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-06-2012 | Original Paper | Uitgave 3/2012

Journal of Child and Family Studies 3/2012

A Mediated Moderation Model of Conformative Peer Bullying

Tijdschrift:
Journal of Child and Family Studies > Uitgave 3/2012
Auteurs:
Yoonju Cho, Ock-Boon Chung

Abstract

We investigated the relationship between conformative peer bullying and issues of peer conformity among adolescents. This relationship is examined through the establishment of a mediated moderation model for conformative peer bullying using structural equation modeling in a sample of 391 second-year middle school students in Seoul, South Korea. We found that peer pressure and resistance to peer influence interact with one another to affect antisocial conformity, which then affects conformative peer bullying, thereby establishing its mediated moderation effect. The results suggest that conformative peer bullying that encourages and assists active bullies is affected by antisocial conformity; moreover, an individual’s capacity to resist peer influence plays a protective role against peer conformity, and this must be acknowledged as a significant influence in conformative peer bullying among adolescents.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijf je als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen jouw vak. Met het online abonnement heb je toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kun je op je gemak en wanneer het jou het beste uitkomt verdiepen in jouw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 3/2012

Journal of Child and Family Studies 3/2012 Naar de uitgave