Skip to main content
Top

2011 | OriginalPaper | Hoofdstuk

3 Luisteren

Auteurs : Marian Adriaansen, Josien Caris

Gepubliceerd in: Elementaire sociale vaardigheden

Uitgeverij: Bohn Stafleu van Loghum

share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Samenvatting

Na een opwindende dag kom je thuis, en je popelt om te vertellen wat je allemaal hebt meegemaakt. Je vriend blijft echter rustig de krant lezen. Je hoort af en toe wel wat gebrom, ten teken dat hij er nog is, maar toch zul je meestal al snel vragen: ‘Luister je eigenlijk wel?’ Je wilt vervolgens graag dat hij laat zien dat hij luistert.
Bijlagen
Alleen toegankelijk voor geautoriseerde gebruikers
Literatuur
go back to reference Maguire, P.A., Faulkner, A., Booth, K., Elliot, C. & Hillier, V. (1996). Helping cancer patients disclose their concern. Eur J Cancer 132A: 78-81.CrossRef Maguire, P.A., Faulkner, A., Booth, K., Elliot, C. & Hillier, V. (1996). Helping cancer patients disclose their concern. Eur J Cancer 132A: 78-81.CrossRef
go back to reference Barker, L. & Watson, K. (2003). De kracht van luisteren. Inzicht in communicatie. Maarten Muntinga, Amsterdam. Barker, L. & Watson, K. (2003). De kracht van luisteren. Inzicht in communicatie. Maarten Muntinga, Amsterdam.
go back to reference Gordon, T. (2011). Luisteren naar kinderen. Kosmos, Utrecht. Gordon, T. (2011). Luisteren naar kinderen. Kosmos, Utrecht.
go back to reference Miller, W.R. & Rollnick, S. (2007). Motiverende gespreksvoering. Een methode om mensen voor te bereiden op verandering. Ekklesia, Gorinchem. Miller, W.R. & Rollnick, S. (2007). Motiverende gespreksvoering. Een methode om mensen voor te bereiden op verandering. Ekklesia, Gorinchem.
go back to reference Peters, J. (2010). Kijk, luister en begrijp. Jonge kinderen opvoeden volgens de Gordon-methode. SWP, Amsterdam. Peters, J. (2010). Kijk, luister en begrijp. Jonge kinderen opvoeden volgens de Gordon-methode. SWP, Amsterdam.
go back to reference Rollnick, S., Miller, W.R. & Butler, C.C. (2009). Motiverende gespreksvoering in de gezondheidszorg. Gedragsverandering als je maar 7 minuten hebt. Ekklesia, Gorinchem. Rollnick, S., Miller, W.R. & Butler, C.C. (2009). Motiverende gespreksvoering in de gezondheidszorg. Gedragsverandering als je maar 7 minuten hebt. Ekklesia, Gorinchem.
go back to reference Severijnen, O., Bakker, M. & Pas, N. (2010). Basisboek communiceren. ThiemeMeulenhoff, Baarn/Utrecht/Zutphen. Severijnen, O., Bakker, M. & Pas, N. (2010). Basisboek communiceren. ThiemeMeulenhoff, Baarn/Utrecht/Zutphen.
go back to reference Silverman, J., Kurtz, S. & Draper, J.H. (2006). Vaardig communiceren in de gezondheidszorg. Lemma, Den Haag. Silverman, J., Kurtz, S. & Draper, J.H. (2006). Vaardig communiceren in de gezondheidszorg. Lemma, Den Haag.
Metagegevens
Titel
3 Luisteren
Auteurs
Marian Adriaansen
Josien Caris
Copyright
2011
Uitgeverij
Bohn Stafleu van Loghum
DOI
https://doi.org/10.1007/978-90-313-9009-0_4