Skip to main content
Top

2011 | OriginalPaper | Hoofdstuk

4 Samenvatten

Auteurs : Marian Adriaansen, Josien Caris

Gepubliceerd in: Elementaire sociale vaardigheden

Uitgeverij: Bohn Stafleu van Loghum

share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Samenvatting

Cliënt: De operatie aan mijn knie is me behoorlijk tegengevallen. Ik loop nog steeds niet goed en ik heb nog altijd pijn. Misschien is de prothese wel niet aangeslagen. Kan dat eigenlijk? En bovendien is net in deze periode mijn moeder opgenomen in het verpleeghuis omdat ze dement werd en kan ik haar maar weinig bezoeken. Ik vind het heel erg dat ik haar daar heb moeten achterlaten.
Bijlagen
Alleen toegankelijk voor geautoriseerde gebruikers
Literatuur
go back to reference Have, E.C.M. ten (2006). Communicatieve vaardigheden voor verpleegkundigen. Elsevier. Maarssen. Have, E.C.M. ten (2006). Communicatieve vaardigheden voor verpleegkundigen. Elsevier. Maarssen.
go back to reference Kant, J. & Sprenger, C. (2004). Faciliteren van kenniskringen. Praktijkboek voor begeleiding van groepen die kennis willen delen en ontwikkelen. Nelissen, Baarn. Kant, J. & Sprenger, C. (2004). Faciliteren van kenniskringen. Praktijkboek voor begeleiding van groepen die kennis willen delen en ontwikkelen. Nelissen, Baarn.
go back to reference Lang, G., Molen, H.T. van der (2008). Psychologische gespreksvoering. Een basis voor hulpverlening. Nelissen, Soest. Lang, G., Molen, H.T. van der (2008). Psychologische gespreksvoering. Een basis voor hulpverlening. Nelissen, Soest.
go back to reference Miller, W.R. & Rollnick, S. (2007). Motiverende gespreksvoering. Een methode om mensen voor te bereiden op verandering. Ekklesia, Gorinchem. Miller, W.R. & Rollnick, S. (2007). Motiverende gespreksvoering. Een methode om mensen voor te bereiden op verandering. Ekklesia, Gorinchem.
go back to reference Oomkes, F.R., Oomkes, F. & Garner, A. (2003). Communiceren. Contact maken, houden en verdiepen. Boom, Lemma, Den Haag. Oomkes, F.R., Oomkes, F. & Garner, A. (2003). Communiceren. Contact maken, houden en verdiepen. Boom, Lemma, Den Haag.
go back to reference Rollnick, S., Miller, W.R. & Butler, C.C. (2009). Motiverende gespreksvoering in de gezondheidszorg. Gedragsverandering als je maar 7 minuten hebt. Ekklesia, Gorinchem. Rollnick, S., Miller, W.R. & Butler, C.C. (2009). Motiverende gespreksvoering in de gezondheidszorg. Gedragsverandering als je maar 7 minuten hebt. Ekklesia, Gorinchem.
go back to reference Silverman, J., Kurtz, S. & Draper, J.H. (2006). Vaardig communiceren in de gezondheidszorg. Lemma, Den Haag. Silverman, J., Kurtz, S. & Draper, J.H. (2006). Vaardig communiceren in de gezondheidszorg. Lemma, Den Haag.
go back to reference Wiel, H.B.M. van de, Wouda, J. & Versteegen, G.J. (2005). Voorlichting en begeleiding. Communicatieve vaardigheden voor verpleegkundigen. Van Gorcum, Assen. Wiel, H.B.M. van de, Wouda, J. & Versteegen, G.J. (2005). Voorlichting en begeleiding. Communicatieve vaardigheden voor verpleegkundigen. Van Gorcum, Assen.
Metagegevens
Titel
4 Samenvatten
Auteurs
Marian Adriaansen
Josien Caris
Copyright
2011
Uitgeverij
Bohn Stafleu van Loghum
DOI
https://doi.org/10.1007/978-90-313-9009-0_5