Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-10-2012 | Uitgave 5/2012

Denkbeeld 5/2012

Zeg het met beelden

Genuanceerd communiceren over dementie

Tijdschrift:
Denkbeeld > Uitgave 5/2012
Auteur:
Baldwin Van Gorp
Belangrijke opmerkingen
waar hij journalistiek en communicatiemanagement doceert.
Meer info: baldwin.vangorp@soc.kuleuven.be
Hoe brengen de media de ziekte van Alzheimer en andere vormen van dementie in beeld? En kan dit ook anders? Onderzoekers van de KU Leuven lieten aan de hand van een concrete campagne zien dat je met enkele eenvoudige ingrepen een heel andere boodschap zou kunnen brengen. En dat zonder dat deze aan impact hoeft in te boeten.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Denkbeeld

Denkbeeld, het tijdschrift voor Psychogeriatrie, is een populair-wetenschappelijk opinieblad, waarin de oudere mens met psychogeriatrische problemen centraal staat.
Denkbeeld schenkt aandacht aan de oudere mens en de problemen die zich in de latere levensfase kunnen voordoen: van dementie tot angst, van achterdocht tot depressiviteit.

Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 5/2012

Denkbeeld 5/2012 Naar de uitgave