Skip to main content
Top

06-10-2016 | Artikel

Winnaar Reisstipendium vaktijdschrift Kind en Adolescent

share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail
insite
ZOEKEN

De winnares van het Kind en Adolescent Reisstipendium is Milica Nikolić. Milica nam op 9 september 2016 in Utrecht de reisbeurs van € 2.500,- van het vaktijdschrift Kind en Adolescent in ontvangst. De beurs wordt één keer per jaar uitgereikt aan promovendi of arts-assistenten die onderzoek doen in de pedagogiek, psychologie en psychiatrie bij kinderen en jongeren.


Milica Nikolić studeerde in 2009 af aan de Universiteit van Belgrado in Servië. Zij heeft vervolgens als psycholoog gewerkt bij het Nationale Instituut voor Sport en Geneeskunde in Belgrado.

Sinds maart 2013 is Nikolic werkzaam bij de afdeling POWL en betrokken bij het onderzoek 'De sociale ontwikkeling van kinderen'. Haar focus in het onderzoek ligt op de fysiologische aspecten van sociale angst en verlegenheid bij kinderen. Zij bestudeert blushing (blozen), de hartslag en de zweetreactie van kinderen tijdens verschillende sociale taakjes.

Milica Nikolić zal de beurs gebruiken om bij prof. Jessica Tracy in de University of British Columbia te werken aan haar ‘Emotion & Self lab’. Zij zullen samen de maatschappelijke gevolgen van verlegenheid onderzoeken.

Milica verwacht binnen een half jaar de resultaten van haar onderzoek te kunnen publiceren.

Bron: POWL

Gerelateerd

Aanbevolen

Open Access 24-09-2016

Social Anxiety Symptoms in Young Children: Investigating the Interplay of Theory of Mind and Expressions of Shyness

Children’s early onset of social anxiety may be associated with their social understanding, and their ability to express emotions adaptively. We examined whether social anxiety in 48-month-old children (N = 110; 54 boys) was related to: a) a lower …


Aanbevolen

wo | Tijdschrift

Kind & Adolescent

Kind en Adolescent staat open voor wetenschappelijke publicaties, die relevant zijn voor de pedagogische, psychiatrische of psychologische praktijk rondom kinderen en jeugdigen. De redactie wil lezers informeren over actuele ontwikkeling






share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail