Skip to main content
Top

1998 | OriginalPaper | Hoofdstuk

27. Vormen van gespreksvoering

Auteurs : M.R. Bouma, drs. J.A.M. Kerstens, L.D. Klei, H. Oldenburger

Gepubliceerd in: VAARDIGHEDEN SPECIFIEKE VERPLEEGKUNDE

Uitgeverij: Bohn Stafleu van Loghum

share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Samenvatting

Gesprekken kunnen verschillen in doelstelling, structuur en vaardigheden. Bij het vaststellen van de doelstelling van een gesprek dien je je af te vragen:
  • welke informatie moet er overgedragen en ontvangen worden (kennisdoelen)?
  • welk gevoel wil ik achterlaten en welke mening wil ik beïnvloeden in het gesprek (houdingsdoelen)?
  • wat moet er gedaan worden na dit gesprek (gedragsdoelen)?
Metagegevens
Titel
Vormen van gespreksvoering
Auteurs
M.R. Bouma
drs. J.A.M. Kerstens
L.D. Klei
H. Oldenburger
Copyright
1998
Uitgeverij
Bohn Stafleu van Loghum
DOI
https://doi.org/10.1007/978-90-368-0678-7_27