Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-12-2010 | Uitgave 4/2010

Clinical Child and Family Psychology Review 4/2010

Understanding and Using Informants’ Reporting Discrepancies of Youth Victimization: A Conceptual Model and Recommendations for Research

Tijdschrift:
Clinical Child and Family Psychology Review > Uitgave 4/2010
Auteurs:
Kimberly L. Goodman, Andres De Los Reyes, Catherine P. Bradshaw

Abstract

Discrepancies often occur among informants’ reports of various domains of child and family functioning and are particularly common between parent and child reports of youth violence exposure. However, recent work suggests that discrepancies between parent and child reports predict subsequent poorer child outcomes. We propose a preliminary conceptual model (Discrepancies in Victimization Implicate Developmental Effects [DiVIDE]) that considers how and why discrepancies between parents’ and youths’ ratings of child victimization may be related to poor adjustment outcomes. The model addresses how dyadic processes, such as the parent–youth relationship and youths’ information management, might contribute to discrepancies. We also consider coping processes that explain why discrepancies may predict increases in youth maladjustment. Based on this preliminary conceptual framework, we offer suggestions and future directions for researchers who encounter conflicting reports of community violence exposure and discuss why the proposed model is relevant to interventions for victimized youths.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 4/2010

Clinical Child and Family Psychology Review 4/2010 Naar de uitgave