Skip to main content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander hoofdstuk

2021 | OriginalPaper | Hoofdstuk

17. Thema 5 De veeleisende- en bestraffende-oudermodi; leren kennen en mee omgaan

Auteurs : Edith E. M. L. Tjoa, Eelco H. Muste

Gepubliceerd in: Handleiding groepsschematherapie voor cluster C-persoonlijkheidsstoornissen

Uitgeverij: Bohn Stafleu van Loghum

share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Samenvatting

In de vijfde sessie van een cyclus worden de veeleisende- en bestraffende-oudermodi verder onderzocht. Voor junioren gaat het om bewustwording van de booschappen, de gevoelens hierbij, de gewoonlijke gevolgen in gedrag en wat er er nodig is. Voor de medioren gaat het om het verband met het vroegere ervaringen te leren kennen en tegenwicht te kunnen geven vanuit de gezonde-volwassenemodus. Voor de senioren staan de cognitieve uitdagingen centraal. Er worden oefeningen gedaan die het effect van deze modi voelbaar maken.
Metagegevens
Titel
Thema 5 De veeleisende- en bestraffende-oudermodi; leren kennen en mee omgaan
Auteurs
Edith E. M. L. Tjoa
Eelco H. Muste
Copyright
2021
Uitgeverij
Bohn Stafleu van Loghum
DOI
https://doi.org/10.1007/978-90-368-2608-2_17